Quantcast
Channel: Building.Lv Forums
Viewing all 43557 articles
Browse latest View live

Re: Skaidbetona māja

$
0
0
Tiņa ieteiktais variants ir pats ilgtspējīgākais un pareizākais - jauns lāsenis ar uzlocītu malu piestiprināts pie karkasa un noteci pāri cokolam. Veco lāseni var arī izņemt ārā.

Kāds ir fasādes plāns? Es vienkārši atkal aģitēju šajā gadōijumā par ekovati un kokšķiedru, nevis vates loksnēm un plēvēm.

Apakšdaļā statņiem es tomēr liktu norobežojumu izolācijai, lai sanāk kaste ar 4 malām, nevis kā ir tagad - tikai ar divām malām. Reāli pa to apakšu līdīs visādi mūdži un bojās vati.

Re: Kaļķa apmetums uz kokšķiedras (Steico/Isoplaat)

$
0
0
Tie dažādu firmu gatavie produkti nav īsti seno laiku kaļķa apmetums. Tur dažādas papildus sastāvdaļas ietvertas - var būt cements, polipropilēna šķiedra u.c. mūsu restaurācijas ģēnijs Dacjuks Sakret HLM vispār par kaļķa apmetumu neuzskata. tur esot dolomīta milti nevis īstais vācu kaļķis iekšā. ir dažādas alternatīvas, bet domāju, ka visas būs dārgākas par Sakret vai nu naudas, vai laika ziņā.
Es Sakret HLM strādāju pirms 3 gadiem - karstajā jūlijā. Kad māja bija labi izkarsusi un tāpat baidījos no sausuma. Labi palaistot un netaisot caurvējus beigās viss izdevās labi. Kaļķa apmetums īpatnējs, ka tā uzklāšanas kvalitāte stipri var atšķirties no meistara. Man lauku mājas restaurācijas projekts un man kā iesācējam izdevās atbilstoša kvalitāte lauku mājai. Ja taisa jaunai mājai un grib ideāli līdzenu, tad vajadzēs labākas iemaņas. Arī parastu kaļķa apmetumu - bez špaktelēm var panākt ideāli gludu, bet tas ir darbietilpīgs process. kaut kad jūtūbē biju atradis video kā to dara meistari Itālijā - apmetuma pēdējo kārtu mitrina un dzenā ar metāla lāpstiņu tik ilgi kamēr virskārtā izveidojas tāda plastiska "putriņa", kas atgādina pēc konsistences ģipša špakteli.

Re: Skaidbetona māja

$
0
0
Fasādes plāns jau notiek, ir sapirkta un jau tiek klāta vate loksnēs 10cm, pēc tam vēl 5cm.
Tur jau vilciens aizgājis, tāpēc zinot, ka katram variantam savi +/- baigi vairs negribu par to domāt, jau tā galva kā nebūvniekam kūp no visiem šiem risinājumiem un variantiem, kur katram + savs -.

Starp citu Vilni, noārdīju to ķieģeļu sienu, kā kaut kad iepriekš šeit forumā diskutējām par tiem variantiem vecām mājām ar starpu starp māju un ķieģeli. Neteiktu, ka tas bija tāds "pīpējot vien", darbs diezgan, un vēl visādi konteineri vajadzīgi utml, bet nu tagad tiešām prieks, ka tieku klāt "īstajai" mājai un var visu izdarīt kā nākas.

Apšuvums būs no vagonkas, apakša kur ventilēsies un visādi mūdži varētu ielīst būs preteinsektu siets. Arī pretgrauzēju "ķemme".

Pie reizes varbūt tad varu uzjautāt tādu it kā nebūtisku un sīku jautājumu, bet kas tomēr man neliek mieru.
Aiz fasādes siltinājuma būs pretvēja plēve, prasīju Eltete, viņi ieteica vispār likt Tyvek Soft, vai tā kā no jumta darbiem palicis rullis ar Tyvek Solid difūzijas membrānu, tad likt to + piepirkt vēl klāt to Tyvek Solid difūzeni.
Un atkārtojoties, kā nebūvniekam lasot par materiāliem, es vairs īsti nesaprotu kāda atšķirība starp difūzijas membrānu un pretvēja plēvi - abas no vienas puses laiž tvaiku, no otras puses aiztur mitrumu un vēju. Difūzijas mebrānas varētu būt vienīgi stingrākas/stiprākas. Bet tā savādāk ir kāda atšķirība starp pretvēja plēvi un difūzijas membrānu? Un tad tiešām pretvēja plēves vietā varu mierīgi likt difūzijas membrānu?

Re: Siltā grīda - ieteikumi

$
0
0
Gribētu pakonsultēties par siltās grīdas konstrukcijas iespējām.

Izejas dati: 2 stāvu māja, katrā stāvā ap 100m2, fibo 300mm sienas + 150mm fasādes vate, logi jauni 3 stiklu, U vidējais 0,85 m2

Sāpe ir ar pirmo stāvu - pusei stāva apakšā neapkurināma pagraba telpa, pārsegums liets betons 22cm ar stiegrojumu 2 kārtās. Otrai pusei tāds pats betona slānis uz blietētas smilts pamata, kas pārklāts ar plēvi. Cokols siltināts no ārpuses ar finnfoam cieto putuplastu, 10cm.

Pieņemu, ka betonam lambda ir 2,5 un smilts kārtai 2 (biezumu zem betona pieņemu kalkulācijai 30cm) Sanāk zudumi uz leju esošajai grīdai uz grunts 2,45 W/m2k bez izolācijas.

Būtu vēlme ieliet siltās grīdas un iekļauties 10 cm (zemākais punkts, kuru pagaidām nosaka terases bīdāmo durvju vadula apakšā).

Rēķinu tagad ar Uponor HSE programmiņu, secinu, ka variants ar 5cm PIR paneļiem un 5 cm betona slāni varētu atbilst iespējamajam biezumam ar vislabākajiem iespējamajiem izolācijas parametriem.
Pēc atsauces uz EN1264 standartu, būtu jābūt min 1,25 m2K/W. Ar PIR sanāktu 2,17 m2K/W.

Kāds būtu foruma viedoklis, vai vispār ķerties klāt, variantam ar PIR izolāciju, ja nav iepriekš iestrādātu putuplasta slāņu grīdai uz grunts?

Re: Apkures sistemas vārsts

$
0
0
Mazajam lokam vairāk paredzēts VTC 511

Re: Bituma šindeļa naglošana

$
0
0
Tie kas ir ieberzušies ar nekvalitatīvu šindeli. Neesat apsvēruši iespēju uz tā pa virsu likt rannilu? Varētu būt lēti , ātri, bez demontāžas atkritumiem u.c. čakara. Ko domājat?

Re: Kaļķa apmetums uz kokšķiedras (Steico/Isoplaat)

$
0
0
Tas mūsu "restaurācijas" ģēnijs ir pārgudrs savos spriedelējumos. Viņš saka, ka dolomīta kaļķis derot tikai, lai dārzu mēslotu. Super. Ja jau var dārzu mēslot, tad jau nekā slikta tur nav. Un no zaļā-ekoloģiskā viedokļa nav prāta darbs dzīt paleti 2000km no vācijas, lai iegūtu īsto kaļķa apmetumu. Ir jāizmanto vietējie resursi.

Viņa piedāvātais Keim apmetums nav tāds kāds bija latvijas laikā, lai tik nestāsta. Pilns ar visādām piedevām. Viņš ir metams vienā kārtā un gatavs. Seno kaļķa javu audzēja pa kārtām. Un gribēdams uz koka vienā kārtā neuzklāsi un nenolīdzināsi dienas laikā. Sakreta apmetumu kaut vai nākošajā dienā vēl vari līdzināt un rihtēt.

Es jau nu teikti, ka tie 4% procenta piedeva tam kaļķa apmetumam nav nekas slikts un neko sliktu tur neietekmēs. Būs tāds pats mīksts un irdens kā no tīrā kaļķa.

Knaufam arī pamēģināju kaļķa apmetumu. Viņi gan nestāsta no kā viņš tur sastāv, bet strādāt ļoti viegli un patīkami, ja salīdzina ar sakret. Arī vienā kārtā varklāt līdzīgi kā keim apmetumu.

Re: Kaļķa apmetums uz kokšķiedras (Steico/Isoplaat)

$
0
0
Tikai sakret kaļķa - cementa apmetumu clp+ gan neņem. Tas ir ciets kā betons un plaisās aizies vienā rāvienā.

Re: Bituma šindeļa naglošana

$
0
0
Tā jau daudzi dara. Uzsit jaunu latojumu, šķērslatojumu un gatavs. Nevajag pretkondensāta plēvi...:)

Re: Skaidbetona māja

$
0
0
Par to pretvēja plēvi vs difūzijas membrānu nevienam nebūs komentāra/informācijas?

Re: drenāža

$
0
0
Ja gruntsūdens ir ļoti augsts un uztaisa drenāžu ar pārsūknēšanas aku, tad jautājums, cik par elektrību maksāsi un kādu monstru vajag sūkņa vietā? Izklausās pēc centiena izsūknēt dīķi, izsūknēto ūdeni tecinot blakus dīķī (savienotie trauki).
To, ka pie mājas nestāv peļķes (tas ir rādītājs?) var panākt arī ar piemājas reljefa veidošanu ar nelielu kritumu prom no mājas.
Pats dzīvoju "purvā" (varbūt kāda metra, 1.5 dziļumā stāv ūdens), būvējot visās bedrēs krājās ūdens. Drenāžas nav. Lietus ūdens pa renstelēm tiek novadīts kādu 1-1.5 metru prom no mājas. Tagad ir normāli noplanēts un nekur pie mājas ūdens nestāv nekad. Tikai pēc lietus/sniegam kūstot pa zemes gabala perimetru, gar žogu, uz kurieni ir kritums. Nu un iekšpagalma vidū esmu nohaltūrējis zemi uzberot - ir ieplaka izveidojusies. Tur arī sniega ūdens, vai mega lietavu gadījumā ūdens parādās. Bet citādi arī tur ir sauss.

Re: drenāža

$
0
0
P.S. par pagrabu gan nekad neesmu pat sapņojis

Re: Skaidbetona māja

$
0
0
Lasi instrukciju un pašam būs skaidrs ! Elpojoša difūzmembrāna ar mikrospraugām. Apvieno vairāku plēvju īpašības: pasargā siltumizolāciju un koka konstrukcijas no ūdens un nodrošina ātru mitruma izkļūšanu no jumta konstrukciju daļām. Izmanto slīpajos siltinātajos jumtos un sienās kā pretvēja un hidroizolācijas plēvi, klājot pie vates. Klāj ar uzrakstiem uz āru, balto pusi liekot pie vates, pārlaidumus salīmējot ar Tyvek Tape. Jumtos ar mazu slīpumu naglu vietas ieteicams izolēt ar Tyvek Nail Tape. Izcelsmes valsts: Luksemburga.

Re: Kaļķa apmetums uz kokšķiedras (Steico/Isoplaat)

$
0
0
Nu vo, par Knauf nebija iedomājies. Sanāk, ka patreiz risinājumi ir no Sakret / Baumit / Knauf.

Un kas tiek domāts ar mešanu vienā kārtā? Cik saprotu , kā minimums uz kokšķiedras plāksnēm tāpat sanāk divas kārtas: Pirmā ar armējumu pa vidu, otrā beigu apmetums. Vai ne tā?

Otrkārt, katram ražotājam tām kārtām ir dažādāka frakcija un cements piejaukuma daudzums.
Sakret HML4 (4mm) + Sakret HML1 (1mm) - cementa daudzums nav norādīts , vai arī nav vispār? ;
Baumit Multicontact MC55 (1.2MM) + Baumit Kalkputz (2mm) - 4% cements;
Knauf Kalk Grundputz (1.2mm) + Knauf Kalk Feinputz (0.6mm) - <10% portlandcements.

Ir kādi ieteikumi par to vai citu ražojumu no iestrādes un kvalitātes viedokļa?

Re: Skaidbetona māja

$
0
0
Jā, to jau lasīju, bet ieej tajā pašā Piedodiet_bet_moderets pie vējplēvem, arī būs tas pats teksts, pat nosaukumā rakstīts difūzijas plēve (vējplēve):

TYVEK HouseWrap Difūzplēve (pretvēja plēve) ar mikrospraugām
Difūzplēve ar mikrospraugām. Izmanto slīpo siltināto jumtu un sienu konstrukcijās kā īpaši kvalitatīvu pretvēja izolāciju ar ļoti augstu ūdens tvaiku caurlaidību. īpaši ieteicama siltinātajās koka konstrukcijās. Klāj no ārpuses cieši klāt pie siltumizolācijas materiāla, veidojot 10-15 cm pārlaidumus, kurus līmē ar Tyvek Tape. 50 gadu ilgmūžības garantija. Klāj ar uzrakstiem uz āru. Izcelsmes valsts: Luksemburga.

Re: Skaidbetona māja

$
0
0
Abām viens un tas pats: aiztur mitrumu un vēju, laiž cauri tvaiku. Kur atšķirība?

Noplūdī likvidējoša ķīmija apkurei?

$
0
0
Sveiki!

Absolūti banāls stāsts. Apkures sistēmā ir noplūde un tie ir vairāki litri diennaktī. Tikpat klasisks ir fakts, ka nav izdevies atklāt noplūdes vietu vairāku mēnešu garumā. Un protams, tā vieta atrodas "kaut kur zem grīdas". Man nav apsildāmo grīdu, vnk caurules iet zem grīdas.

Jautājums: vai ir kāda pieredze ar ķīmiskajiem līdzekļiem, kas domāti sūces likvidēšanai? Lūgums padalīties, jo man īsti nav vairs citu ideju un nav arī vēlmes turpināt piesūcināt konstrukcijas ar ūdeni, vēl jo vairāk, nezināmā vietā.

Teorētiski palasīju Akvedukta mājaslapā par šiem, bet gribētos kādu praktisku padomu arī :)

Riģipsis: šauras strēmeles apdare?

$
0
0
Remontdarbu rezultātā nācās nogriezt 8-10cm riģipša sloksni visā sienas augstumā gar loga ailes stūri.

Jautājums praktiķiem, kā labāk šo aiztaisīt. Vai ir praktiski māžoties, piegriežot līdzīgus "makaronus" un stiķēt tos klāt, vai praktiskāk noņemt platāku apdares fragmentu un likt virsū platākas plāksnes?

Re: Kaļķa apmetums uz kokšķiedras (Steico/Isoplaat)

$
0
0
Man ir Keim kaļķis 2-3mm, vienā kārtā uz RBB kokšķiedras. Uz 210 kvadrātmetriem aizgāja 400kg.

otrā (nultā) kārta tikai šuvēs ar stikla lentu.
Gruntēts ar Kreisel Tynkolit-T 330 (tirgo Manass). Tur kā velns.
Šuvēs plaisā, koka māja tomēr staigā. Nu jau iet otrā vasara pēc uzklāšanas, skatos, ka šur tur plaisas paliek nesmukas. Bet varbūt vainīga ir jumta konstrukcija, jo sienās plaisas turas tieviņas un visur nav.

Vēl nav labi tas, ka tik plāna kārta laiž cauri kokšķiedras smaku. Man gandrīz visi 200kvm ir vienā telpā un ir vēlme pavēdināt pat tad, ja CO2 dēļ to vēl varētu nedarīt.

Re: Bituma šindeļa naglošana

$
0
0
Vis,protams,ir salīdzinoši,bet salīdzinot vienādas cenas metāla un šindeļa jumtu-kalpošanas laiks viennozīmīgi par labu metālam-tas nav apstrīdams.
Kas attiecas uz naglošanu vai skavošanu,tad jāņem vērā faktors,ka šindelis salīp tikai savā starpā,pie jumta plaknes tam nav paredzēts pielipt,lai gan reizēm tā notiek,bet tomēr....
Tā kā šindelis ir abrazīvs,sniegs no tā lejā nebrauc,bet ar savu svaru rauj to sev līdz. Ja naglu vietā būs skavas,tad sniega masa to aizraus sev līdz,it īpaši pie lielāka slīpuma,kuram šindelis arī vairāk piemērots, tāpēc tehnoloģiski to nav paredzēts skavot. Pie lielākiem jumta slīpumiem (virs 45 grādi) naglu skaits tiek palielināts tieši dēļ šī faktora.
Viewing all 43557 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>